Nog maar 10 nachtjes.. - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van Natalie Westgeest - WaarBenJij.nu Nog maar 10 nachtjes.. - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van Natalie Westgeest - WaarBenJij.nu

Nog maar 10 nachtjes..

Blijf op de hoogte en volg Natalie Westgeest

18 September 2012 | Nederland, Ter Aar

Lieve allemaal,

Op deze waarbenjij.nu kunnen jullie mij volgen als ik 4 maanden naar Zambia ga voor de minor Global Awareness! Over 10 dagen vertrek ik met 6 medestudenten naar het project Joy of A Toy in het dorpje Kalwala's Village. Het komt nu wel heel dichtbij.. spannend!

In Kalwala's zal ik met twee medestudenten een ondernemingsplan schrijven voor het opzetten van een guesthouse. Het uiteindelijke doel van het opzetten van een guesthouse is dat het project minder afhankelijk wordt van giften en in grotere mate zelfvoorzienend zal worden. Hiernaast zal een guesthouse werkgelegenheid creëren voor de lokale bevolking en een werk- en/of stageplek zijn voor jongeren die van school komen. Naast het ondernemingsplan zullen we Engelse les geven op de school van het project en het weeshuis ondersteuning bieden. Op welke manier we dit precies zullen gaan doen zal duidelijker worden wanneer we bij het project zijn en kunnen inventariseren waar behoefte aan is.

Op 28 september stappen we het vliegtuig in naar Lusaka, de hoofdstand van Zambia, en 14 januari zullen we weer in ons koude kikkerlandje te vinden zijn.

Ik wil Van Vliet bouw, Valentijn Opticiens en de Gereformeerde kerk in Ter Aar bij deze nogmaals bedanken voor het sponsorgeld! Dit zal gebruikt worden voor materiële ondersteuning van het weeshuis (waaronder de schooluniformen en lesmateriaal) en activiteiten met de kinderen.

Daarnaast wil ik jullie bedanken voor het gezellige afscheidsfeestje afgelopen zondag! En natuurlijk voor het superleuke survivalpakket, de pindakaas en miniwaaier zullen goed van pas komen ;-)

  • 18 September 2012 - 22:33

    Jannie:

    Veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ter Aar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2012

Nog maar 10 nachtjes..
Natalie Westgeest

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 11059

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2017 - 27 December 2017

Internship Curacao Dolphin Therapy Center

28 September 2012 - 16 Februari 2013

Mijn eerste reis

18 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: